گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: براساس تصمیم هیأت مؤسس این دانشگاه، اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی در جهت مصونیت در آینده‌های دور و خدمت در جهت اهداف والای نظام جمهوری اسلامی وقف شد

عبدالله جاسبی خاطر نشان کرد: وقف، راهکاری مؤثر برای جاودانی اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.وی با تاکید بر اینکه برای رفع نگرانی هیأت مؤسس و همه مسئولان برای آینده‌های دور و اطمینان از اینکه اگر طی سده‌های آتی افراد دیگری آمدند، اموال و دارایی‌های دانشگاه در همین هدفی که امروز تعیین شده، به‌کار گرفته شود، اموال و دارایی‌های دانشگاه وقف شد.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: با وقف اموال و دارایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی، بسیاری از افراد خیر در داخل و خارج از کشور نیز از وقف اموالشان استقبال نموده و همین امر باعث می‌شود که اموال و سرمایه‌های بیشتری از وقف‌کنندگان برای توسعه آموزش عالی در اختیار نسل جوان کشور قرار گیرد.

جاسبی با اشاره به‌نظر فقهی مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه هیأت مؤسس می‌تواند اموال و دارایی‌های دانشگاه را شرعا وقف کند، خاطر نشان ساخت: بدیهی است آن بخش از اموال که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است وقف می‌شود و اموالی که متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی نیست به‌صورت طبیعی وقف نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه هیأت مؤسس می‌تواند واقف باشد، افزود: متولی افراد حقیقی هستند که توسط واقف (هیأت مؤسس) تعیین می‌شوند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در آخرین ماده اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی آمده است که درصورت انحلال دانشگاه، اموال آن به بخش‌های دولتی واگذار می‌شود، گفت: در حالی‌که دانشگاه آزاد اسلامی منحل نشده است، ‌اموالش وقف شده و درصورت انحلال دانشگاه، آن بخشی از اموال که وقف نشده می‌تواند واگذار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در خاتمه با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته با مطالعه و کار کارشناسی برای وقف این مجموعه عظیم فرهنگی، برنامه‌ریزی اصولی صورت گرفته ابراز امیدواری کرد که شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی همواره در تاریخ پر فراز و نشیب آینده، ماندگار و جاودان و در خدمت آینده‌سازان میهن اسلامی‌مان باشد.

کد خبر 89409

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز